opakowania

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.




Artykuł Dodaj artykuł

Francesco Lucchese dokonuje interpretacji opakowań szklanych O-I

Scenografia i dekoracja zaprojektowane dla O-I na tegoroczne targi Drinktec były wynikiem pięciu miesięcy ciężkiej pracy z firmą i pełnego zanurzenia w świat szkła. Dzięki współpracy z O-I mogłem pogłębić swoje dotychczasowe doświadczenia ze szkłem &#8211

o-i_logo_100709.webp

Scenografia i dekoracja zaprojektowane dla O-I na tegoroczne targi Drinktec były wynikiem pięciu miesięcy ciężkiej pracy z firmą i pełnego zanurzenia w świat szkła. Dzięki współpracy z O-I mogłem pogłębić swoje dotychczasowe doświadczenia ze szkłem – materiałem, który miałem okazję dobrze poznać w czasach, gdy pracowałem nad szkłem z Murano, które zawsze wykorzystywałem w moich projektach lamp i mebli.

Projekt zrealizowany dla O-I nie polegał na opracowaniu prostego wystroju stoiska wystawienniczego. Musiałem zaprojektować prawdziwe doświadczenie, które miało sprawić, że o szkle mówiłoby się w zupełnie nowy sposób. To projekt, w którym uwzględniono wymiar zmysłowy, mający zachęcać odwiedzających do tego, by odkryli naturalne piękno i emocjonalne wartości szkła.

Początkiem projektu był precyzyjny brief przysłany przez firmę oraz chęć ze strony O-I, by zakomunikować ogólnemu odbiorcy zalety szkła. Oprócz przedstawienia swoich projektów i opakowań, O-I chciało stworzyć urokliwe otoczenie, odzwierciedlające prawdziwe piękno i naturalny charakter szkła. Projekt zrealizowano zgodnie z zaleceniami. Udało nam się stworzyć obraz naturalnej, otwartej przestrzeni, którą zbudowaliśmy przy wykorzystaniu – tam gdzie to było możliwe – szkła jako materiału konstrukcyjnego.

Rezultatem był projekt, w którym naturalne elementy, jak łąka, kwiaty czy światło w sposób doskonały integrowały się ze szkłem. Różne kolory szkła miały symbolizować różne korzyści wynikające ze stosowania tego materiału, komunikowane za pomocą czterech podstawowych koncepcji: EKOLOGII, SMAKU, BEZPIECZEŃSTWA i WSZECHSTRONNOŚCI.

Centralnym elementem projektu był pełen dramatycznego wyrazu sufit, wykonany z dużej liczby szklanych butelek, podświetlonych dla uzyskania maksymalnego efektu. Chodziło o to, by wywołać u odwiedzających wrażenie, że są otuleni zewsząd szkłem, i by mogli obejrzeć butelki pod wszystkimi kątami. Spotkanie ze światłem to magiczna chwila, podczas której szkło przekazuje odbiorcy wszystkie swoje możliwości.

Wspaniały sufit zdecydował o tym, jak powstały pozostałe elementy przestrzeni. Na przykład obszary zieleni, gdzie odwiedzający mogą usiąść, zrelaksować się i odetchnąć zapachem świeżej trawy, przy bliskim kontakcie z naturą i szkłem. Tak mocna sceneria, zaprojektowana przy pomocy szkła i światła, miała stanowić tło dla stanowiska recepcyjnego, punktu powitania gości i miejsca odpoczynku.

By dalej wyjaśnić cztery koncepcje, w stoisku umieszczono różne komunikaty – na indywidualnie zaprojektowanych szklanych stolikach, za pomocą elementów graficznych i na samych butelkach. Wybrane elementy graficzne i kolory zostały powielone na wszystkich materiałach informacyjnych i komunikacyjnych powiązanych z wydarzeniem, by całość przedstawiała spójny komunikat. Każdy z obszarów stoiska wyróżniał się określonym zapachem, który potęgował zmysłowe doświadczenia oferowane odwiedzającym.

Praca zespołowa miała ogromne znaczenie dla powodzenia projektu i pozwoliła nawiązać głęboki dialog z firmą na różnych etapach jego powstawania. Uzupełniające się kompetencje mojego zespołu oraz profesjonalizm wielu różnych firm zaangażowanych w realizację projektu umożliwiły powstanie dzieła wysokiej jakości, które pod każdym względem mówiło wiele o wzornictwie.


Komentarze

Brak elementów do wyświetlenia.